A fék a gépjárművek talán legfontosabb biztonsági eleme, megfelelő állapota elengedhetetlen a biztonságos közlekedés szempontjából. Fékszervizünkben minden szükséges javítást eltudunk végezni személy- és tehergépjárműve fékrendszerében korszerű eszközeinkkel, több évtizedes szakmai tapasztalatunkkal.
A fékrendszerhez tartozhat a fékdob, a fékbetét, a féktárcsa, a fékpofa, a féknyereg, a fékmunkahenger, a fékcsövek, a főfékhenger, a fékszervó, a fékfolyadék, a kézifék, maga a fékpedál stb.
Milyen fékproblémára utaló jel esetén kell hozzánk bejelentkeznie?
ha morgó hangot hall fékezéskor
ha fékezésnél félrehúz az autó
ha a normálisnál gyorsabban kopik a gumiabroncs
ha fékezés közben ráz a kormány
ha fékezés közben fémes hang hallatszik
ha lüktet, pulzál vagy túlságosan puha, nyúlós a fékpedál
ha nagyobb a fékpedál út
ha az átlagosnál jobban nyúlik meg a fékút
MIKOR CSERÉLJÜK A FÉKRENDSZER ALKATRÉSZEIT?
A fékrendszer elemei idővel elhasználódnak az időnek és a folyamatos igénybevételnek köszönhetően, ezért a gépjármű fékezési képessége csökken, és meg is szűnhet. Ezért van szükség a rendszeres általános átvizsgálásra, hogy megbizonyosodjunk a fékrendszer jó állapotáról, adott esetben javítsuk is.
Fékbetét, féktárcsa: minden esetben a gyár megad egy értéket, hogy milyen vastagságig használhatóak. Ha ez a szám eléri a határértéket, akkor a mindképp cserélni kell a féktárcsát és a fékbetétet, mert a hatásfokuk folyamatosan csökken. Lehet, hogy tegnap még megbírtunk állni egy adott féktávon, amin ma már nem. A féktárcsa és a fékbetét cseréje is mindig párban történik.
Fékolaj: a fékolaj cseréjének költsége elenyésző az általa okozott balesetből bekövetkező kárnak. Rendszeres időközönként szükséges cserélni (általában 2 évente), ugyanis idővel fék hatásfoka csökken, ha nem cseréljük fékolajat (jelenség: puha fékpedál).
Fékcsövek: A fékcsövek elöregedéséből adódó hibák súlyos balesethez vezethetnek, ezért fontos a folyamatos ellenőrzésük, repedezettség esetén pedig a fékcsövek cseréje. A mai gumi fékcsővek már alacsony összegért beszerezhetőek, jóval kevesebbe kerülnek, mint egy bekövetkezett baleset.
Kézifék/rögzítőfék: a kéziféknek fontos szerepe van, biztosítja a stabil megállást meredek lejtőn is. Esetében is felléphetnek hibák. Például, ha a kézifék bowden, kötél be van rohadva, vagy esetleg rosszul van beállítva, akkor akár az befolyásolhatja a gépjármű teljesítményént olyan módon, hogy az folyamatosan fékezi az autót. Ennek átvizsgálási költsége és javítása pár száz kilométeres táv megtételének díjából már rentábilis a túlfogyasztás csökkenéséből adódóan. Illetve rosszul működő kézifék okozhatja a fékrendszer gyors, idő előtti elhasználódását is.
A Forwell-Kamion Kamionbontó és Szerviz vállalja elsősorban Mercedes Actros MPI/MP1, Mercedes Actros MPII/MP2, Mercedes Actros MPIII/MP3, Mercedes Actros MPIV/MP4, Mercedes Axor, Mercedes Atego, Mercedes Arocs, Mercedes Econic, Mercedes Unimog, MAN M90, MAN F90, MAN L2000, MAN M2000, MAN F2000, MAN TGL, MAN TGM, MAN TGS, MAN TGA, MAN TGX, Renault Midlum, Renault Midliner, Renault Premium, Renault Magnum, Renault T modell, Scania 3-as, Scania 4-es, Scania G sorozat, Scania L sorozat, Scania P sorozat, Scania R sorozat, Scania S sorozat, Volvo FL6, Volvo FL7, Volvo FL8, Volvo FM, Volvo FH sorozat, Iveco Stralis, Iveco EuroCargo, Iveco Trakker, DAF CF, DAF XF, DAF LF sorozat, ÖAF típusú tehergépjárművek fékjavítását, melyekre teljes körű új és bontott alkatrészellátást biztosítunk.
További szolgáltatásaink:
|
|
|